שייט בנהר הדנובה בתקופת שוקי חג המולד DANA יציאה בתאריך 12.12.24

יום 1 תל אביב – מינכן – נירנברג – עלייה לספינה

בשעות אחר הצהריים נצא בטיסה אל מינכן. בהגעתנו ניסע אל נמל העגינה בנירנברג שם יקבל אותנו צוות ספינת הנהר שתשמש לנו כמלון צף בשבוע הקרוב. לינה בספינת הנהר.

יום 2 מינכן – נירנברג – ביקור בשוק חג המולד

לאחר ארוחת הבוקר נצא לסיור בנירנברג, העיר השנייה בגודלה בבוואריה שבגרמניה אחרי מינכן. כיום היא מהווה עיר תיירותית ומושכת אליה תיירים רבים. העיר העתיקה, אשר נחרבה כמעט כליל בהפצצות של בעלות הברית במהלך מלחמת העולם השנייה שוחזרה באופן קפדני. נבקר בכיכר השוק הססגונית שבימים אלה מתקשטת במיוחד לכבוד חג המולד. נתבשם בריח הקינמון של היין החם והדובשניות המיוחדות. נתרשם מהמזרקה המרהיבה וכנסיית גבירתנו. נצפה אל הטירה העתיקה השוכנת במרומי הגבעה כמובן שלא נפסח על “שדרת זכויות האדם” אותה עיצב האמן הישראלי דני קראוון. ונטייל בסמטאות העיר העתיקה על גדות נהר הפגניץ. נבקר בשוק חג המולד בעיר. בתום הסיור נחזור לארוחת הצהריים בספינה, ולאחריה נתחיל את השיט המקסים בתעלת ריין-מיין-דנובה ונוכל להינות מהנופים היפים של בוואריה שיחלפו מול חלוננו בדרכנו לפגוש את נהר הדנובה. לינה בספינת הנהר.

יום 3 רגנסבורג – ביקור בשוק חג המולד

הבוקר נעגון ברגנסבורג, עיירה ציורית יפיפייה. נטייל בסמטאות מרוצפות באבני בזלת, נראה את קתדרלת סט. פיטרס הידועה כאחת מהכנסיות הגותיות המרשימות באזור בוואריה כולה. את בית העירייה ואת המגדלים המיוחדים שבנו הסוחרים האיטלקים. ניתכנס ליד המיצג “התכנסות” אותו יצר האמן הישראלי דני קראוון. נצפה מעל גשר האבן הראשון שעל הדנובה שנותר בעיירה מתקופת ימי הביניים ועוד ככל שיותיר לנו הזמן. נחזור לארוחת צהרים בספינת הנהר ולאחריה נוכל לשוב ולשוטט בשווקי חג המולד ובמדרחוב היפה של העיר. אחר הצהרים נתכבד בקפה ועוגה ונהנה מהרצאה על נושאים הקשורים לטיולנו מפי מדריך/כת הטיול. לינה בספינת הנהר.

יום 4 פסאו – ביקור בשוק חג המולד

נעגון בעיר פסאו (Passau) הידועה גם בשמה עיר שלושת הנהרות בה מתמזגים נהר הדנובה, האין והאילץ. נערוך סיור רגלי בעיר העתיקה. נשוטט בסימטאות היפות של ימי הביניים, נראה את קתדרלת סטפן הגדולה המפורסמת בזכות העוגב הגדול ביותר באירופה בעל 17.000 החלילים, נהנה מהיחודיות של שוק חג המולד המשתרע בחזית הקתדרלה, נמשיך אל ארמון הרנסנס של הבישוף, ואל בית העיריה שעל שפת הנהר עם ציורי הקיר המדהימים. בתום הסיור נחזור לספינה לארוחת צהרים ובמהלכה נמשיך בשייט על הדנובה. נעבור בנקודת המפגש של שלשת הנהרות: הדנובה, המגיעה מהיער השחור, ה”אין” עם מימי הפשרת השלגים הבהירים מהאלפים, והאילז הקטן מבין השלשה שמגיע מהרי בוהמיה שבצ’כיה. נמשיך דרך יערות אוסטריה ושטחים חקלאיים אל הפתול הרחב של הנהר, שם הוא עושה סבוב של כמעט 360 מעלות המכונה: הנחש של חבל שלוגן. לינה בספינת הנהר.

יום 5 מלק – שייט בנופי עמק הווכאו – דורנשטיין

הבוקר נעגון בעיירה אמרסדורף ממנה ניסע לביקור בעיירה המדהימה מלק השמורה מזה מאות בשנים. נראה את בנייניה הרנסנסים והבארוקים, ואת המנזר הבנדיקטי הענק המתנוסס מעל בתי העיר. בתום הסיור נחזור לספינה לארוחת הצהריים, במהלכה נפליג בעמק הווכאו באחד מקטעי השיט היפים ביותר על הדנובה. נשוט בין כרמים המטפסים במדרון תלול עד קצה ההר, בין מטעי משמשים, טירות עתיקות ועיירות קטנות שכאילו יצאו מתוך האגדות. בשעות אחר הצהרים נגיע לעיירה היפה דורנשטיין. נטייל בין בתי העיירה, נחוש את אווירת ימי הביניים, נצפה אל הטירה בה נכלא ריצ’רד לב הארי, בשובו ממסע הצלב ע”י המלך לאופולד החמישי, נדלג בין הבוטיקים החמודים המציעים שוקולד במילוי מישמש, ליקר משמשים מצויין. לינה בספינת הנהר.

יום 6 ברטיסלבה – ביקור בשוק חג המולד

הבוקר נעגון ונטייל בברטיסלבה בירת סלובקיה. נתחיל את סיורנו באוטובוס שיקח אותנו אל עבר האזור היוקרתי של העיר עד לגבעת סלאבין, מקום ההנצחה לחיילים הרוסים ששיחררו את העיר מהנאצים במלחמת העולם השניה. נמשיך אל הטירה ההיסטורית, ממנה ניתן לצפות לכוון שלש המדינות הנפגשות באזור זה: אוסטריה סלובקיה והונגריה. הטירה שהייתה המרכז השלטוני בתקופה הסלאבית, ההאבסבורגית ולאחר מכן בתקופה הקומונמיסטית. כיום משמשת הטירה כמוזאון היסטורי. האוטובוס יביא אותנו לנקודה ממנה נמשיך בסיור רגלי אל תוך סמטאות העיר העתיקה. נראה את כנסיית ההכתרה סנט מרטין, את האנדרטה לזכר יהודי סלובקיה שנרצחו בשואה. את התאטרון הלאומי, ואת הבתים המנציחים את ביקוריהם של המוזיקאים המפורסמים: בטהובן, מוצארט ופרנץ ליסט. נחזור לארוחת הצהריים בספינה ואחרי מנוחה קצרה נוכל להמשיך ולהינות משיטוט בסימטאות היפיפיות של העיר העתיקה, בכיכר השוק עם בית העיריה והבנינים בסגנון אר-נובו וארמון הבישוף הניאו קלאסי, הכיכר שמתהדרת בימים אלה בשוק חג מולד מפתה במיוחד. לינה בספינת הנהר.

יום 7 וינה – ביקור בשוק חג המולד

הבוקר נתחיל את סיורנו בעיר וינה בירת אוסטריה. הבירה של הואלסים האלגנטים, הזאכרטורט, אותה עוגת שוקולד מפורסמת, יין הריזלינג וההויריגר, הנישפכים כמים בבתי היין. עיר הבירה של סיסי היפה מבית האבסבורג ופרנץ יוזף הקיסר ירום הודו. נצא לסיור עיר באוטובוס שיקח אותנו דרך כביש הטבעת אל כל הבניינים החשובים: האופרה, והפרלמנט, האוניברסיטה וארמון הופבורג, העיריה והתאטרון הלאומי, נמשיך דרך כיכר שוורצנברג אל כנסיית קארל המרשימה, נראה את ביתו המיוחד של האמן הצ’כי הונדרטוואסר. בתום הסיור נחזור לספינה לארוחת הצהרים ולאחריה נצא להמשך סיור בעיר העתיקה, לאורך המדרחוב המפורסם קרטנר שטרסה אל שוק חג המולד שליד כנסיית סנט סטפן, נמשיך אל ה”גרבן” – החפיר שהגן בימי הביניים על העיר והפך למדרחוב יוקרתי. נראה את כיכר היהודים עם האנדרטה לזכר 65.000 היהודים שנרצחו בשואה, ועוד ככל שיותיר לנו הזמן. לינה בספינת הנהר.

יום 8 וינה – תל אביב

הבוקר ניפרד מהספינה ונשים את פעמינו אל עבר שדה התעופה “שבכהאט”, ממנו נמריא אל תל אביב, אליה נגיע בשעות הצהריים.

צרו עימנו קשר

לוגו של וואטסאפ