שייט נהרות כשר לאורך נהר הדנובה KKDC יציאה בתאריך 14.07.24

יום 1 תל אביב – וינה – עלייה לספינת הנהר

נמריא לוינה בטיסה ישירה ולאחר נחיתתנו נצא בנסיעה לנמל שם יקבל אותנו צוות ספינת הנהר שתשמש לנו כמלון צף בימים הקרובים. בשעות הערב יכבד אותנו הקפטן בקוקטייל קבלת פנים ולאחריו בארוחת ערב חגיגית. לינה בספינת הנהר.

יום 2 (יום שני) אשטרגום-סנט אנדרה-בודפשט-ערב פולקלור ושייט ליילי בבודפשט המוארת

הבוקר נתעורר לשיט בנהר הדנובה באזורים בהם הנהר משמש גבול בין שלוש מדינות: אוסטריה, סלובקיה  והונגריה. נחלוף בין שטחים חקלאיים ונראה לאורך הנהר בקתות קטנות של דייגים הבאים בסופי שבוע להנות מהשקט והשלווה במקום. נעבור בלוק הגדול ביותר שעל הדנובה: לוק גבצ’יקובו אותו נזהה במקום שהנהר מתרחב והופך ממש לימה , כתוצאה מהסכר הענק שהוקם כדי לבנות את תחנת הכוח הגדולה שבמקום. לאחר ארוחת הצהריים נעגון באשטרגום שהיתה בעבר הבירה העתיקה של הונגריה. נראה את הקתדרלה הענקית שבמרומי הגבעה ונצפה על “ברך הדנובה” המקום בו משנה הנהר את כיוונו. נמשיך בסיורנו וניסע לעיירת האומנים סנט אנדרה, בה נבקר במוזיאון הקרמיקה של מרגיט קובץ’. אמנית יהודיה הונגריה שהקדישה את כל חייה לעבודה בחומר והשאירה את עבודותיה כעיזבון לעיירה סנט אנדרה. נמשיך בנסיעה לבודפשט שם נפגוש את הספינה . לאחר ארוחת הערב נהנה ממופע פולקלור מרהיב ולאחריו נצא לשייט ליילי בבודפשט, אשר יעבור ליד הבניינים המרשימים והמוארים בזרקורים הניצבים משני צידי הנהר ומתחת לגשר השרשראות המואר. לינה בספינת הנהר.

יום 3 (יום שלישי) בודפשט – ביקור בבית הכנסת

נצא לטיול בשני חלקי העיר הבנויים על שתי גדות הנהר: בודה ופשט. בודה היא העיר העתיקה והחיננית יותר עם רחובות מרוצפי אבן וארכיטקטורה מימי הביניים בעוד שפשט מהווה מרכז אדמיניסטרטיבי ומסחרי עם שדרות רחבות ובניינים מודרניים מרשימים. בסיורנו נראה את בניין הפרלמנט המרשים המכונה: “עוגת הקצפת של בודפשט”, את כיכר הגיבורים ונעלה לתצפית מרהיבה מעל גבעת גלרט. נערוך ביקור מרגש בבית הכנסת הנאולוגי המרשים בדוהניי אוצה, שהוא הגדול ביותר ביבשת אירופה והחמישי בגודלו בעולם ונראה את אנדרטת עץ הערבה הבוכיה לזכר קורבנות השואה. נשוב לספינה לארוחת צהריים ונפליג לכיוון ברטיסלבה. לינה בספינת הנהר.

יום 4  (יום רביעי) ברטיסלבה – קבר החת”ם סופר – סיור בווינה

הבוקר נעגון ונטייל בברטיסלבה, בירת סלובקיה. בה שהה אחד מגדולי הרבנים בדורות האחרונים, הרב משה שרייבר הידוע בכינוי החת”ם סופר שהיה רבה הראשי של ברטיסלבה. הוא שימש כראש הישיבה בעיר שבתקופתו מנתה כ-500 תלמידים ונחשבה לאחד ממרכזי לימוד התורה החשובים באירופה. נבקר במתחם קברו של החתם סופר שהפך למקום עליה לרגל  למאמינים רבים. נמשיך לסיור במרכז העיר העתיקה שם נראה את התיאטרון הלאומי, את הקתדרלה הגותית סנט. מרטין, שער מיכאל, בית העירייה העתיק ועוד. נחזור לארוחת צהריים בספינה ונמשיך בהפלגה עד לעיירה היינבורג, ממנה נצא בנסיעה לסיור בבירתה של אוסטריה, וינה. עיר של מוזיקה ושמחת חיים, שהמטעמים שהיא מציעה כמו זכארטורט ויין ההוריגר מפורסמים לא פחות מקתדרלת סנט סטפן והארמון הקיסרי. הסיור ייקח אותנו לאורך שדרת הטבעת, דרך כיכר שוורצנברג, יעבור ליד כנסיית קארל ובית האופרה המדהים של וינה. נטייל במדרחוב ובכיכר היהודים שם מוצבת האנדרטה המיוחדת לזכר קורבנות הנאצים. בכיכר התגלו שרידים של אחד מבתי הכנסת העתיקים ביותר מהמאה ה12 אשר משולבים היום במוזיאון יהודי קטן באחד מהבניינים שבכיכר. בתום סיורנו נפגוש את ספינתנו בוינה שתפליג מווינה בשעות הערב המאוחרות לכיוון דורנשטיין.  לינה בספינת הנהר.

יום 5 (יום חמישי) דורנשטיין – עמק הוואכאו – מלק

הבוקר נעגון ונבקר בעיירה דורנשטיין, עיירת ימי ביניים המוקפת בחלקה שרידי חומות ושערים. נשמע את סיפורו של ריצ’ארד לב הארי שנכלא במצודה ששרידיה עומדים עדיין בראש ההר, ע”י לאופולד החמישי ואת ספורו של בלונדל הנאמן שמצא אותו אחרי שנעלם כשהוא בדרכו חזרה ממסע הצלב. נטייל בעיירה ונהנה מהאווירה המיוחדת של המקום. נמשיך בהפלגה לאורך עמק הוואכאו לכיוון העיירה מלק. בהגעה נצא לביקור בעיירה השמורה היטב זה 1,000 שנים. נראה את בנייניה הרנסנסיים והבארוקיים ואת המנזר הענק המתנוסס מעליה, נפגוש את אבשלום ששערותיו הסתבכו בעץ האלה ואת הקדוש האירי קולומן שהואשם בריגול על לא עוול בכפו. נראה את המאפייה העתיקה עם רעפי העץ המיוחדים ואת יאן מנפמוק הקדוש שומר הנהרות. לינה בספינת הנהר. 

יום 6 (יום שישי) לינץ – זלצבורג – שירים לכבוד שבת – תפילות וארוחת שבת חגיגית

הבוקר נעגון בעיר לינץ, העיר השלישית בגודלה באוסטריה וממנה נצא לסיור בזלצבורג, עירו של וולפגאנג אמדיאוס מוצארט. העיר שוכנת למרגלות טירת הוהנזאלצבורג ונחצית על ידי הנהר זאלצאך. נטייל בגטרידהגאסה בה נמצא בית הולדתו של מוצארט, בכיכר השוק הישן וכיכר הרזידנס. נתרשם מהקתדרלה הגדולה ונסיים בגני מיראבל. נשוב לספינה לארוחת הצהריים והתארגנות לשבת. לינה בספינת הנהר.

יום 7 (יום שבת) תפילה ויציאה לסיור רגלי בלינץ

לאחר תפילה וארוחת הבוקר נצא לסיור רגלי קצר בכיכר המרכזית ששימשה בימי הביניים ככיכר השוק וכיום היא מוקפת בתי רנסנס צבעוניים כשאת דוכני השוק מחליפות בקיץ שמשיות של בתי הקפה המגישים את ה”לינצרטורט”, עוגת האגוזים המפורסמת. נראה את עמוד הדבר המרשים במרכז הכיכר. לאורך גדת הנהר נראה את המוזיאון העירוני ואת אולם הקונצרטים ע”ש המלחין האוסטרי אנטון ברוקנר. לינה בספינת הנהר.

יום 8 וינה – תל אביב

לאחר ארוחת הבוקר המוקדמת נפרד מספינת הנהר וניסע לשדה התעופה ממנו נצא בטיסה ישירה בחזרה לתל אביב.

צרו עימנו קשר

לוגו של וואטסאפ